Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Hanneke Rensma - WaarBenJij.nu Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Hanneke Rensma - WaarBenJij.nu

Kathmandu

Door: hannekerensma

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

29 September 2011 | Nepal, Kathmandu

Hallooo allemaal!

Of op z'n Nepalees: namaste (en beeld je daarbij ook even een buiginkje in met de handen gevouwen). Gisteren zijn we na een reis van 24 uur eindelijk aangekomen in ons thuisland voor de komende 4 maanden: Nepal! Al tijdens de vlucht naar Kathmandu was duidelijk dat het land er spectaculair mooi uitziet, want boven de wolkenzee zagen we de besneeuwde 8duizenders van de Himalaya. De landing daarna vond ik echter iets minder leuk, aangezien we door de wolken moesten vliegen en er met die reden de week ervoor al een vliegtuig tegen een berg was gecrasht.. Maar alles ging goed en daar waren we dan! Direct op het vliegveld was daar natuurlijk die gigantische chaos van mensen die je spullen uit je handen willen trekken om geld te verdienen aan het dragen ervan,en eenmaal buiten (met de tassen veilig om onze eigen schouders) werden we bestormd door wel 100 mannetjes die ons naar hun guesthouses wilden halen. Met dank aan Sarah hadden wij gelukkig onze kamer al geregeld, en konden we meteen naar het mannetje van ons eigen guesthouse en waren we snel van al die chaos bevrijd. Het verkeer was niet anders dan gewend in Azië, dus met de nodige moeite zijn we uiteindelijk zigzaggend tussen de handkarren, tractors, motors, voetgangers, koeien, etc, aangekomen bij Kathmandu guesthouse. Midden in het allerallerallerdrukste deel van Kathamandu (we kijken inmiddels met smart uit naar Dharan, zoals je begrijpt). Handig als we zijn, hebben we de hele middag geslapen, waardoor we 's avonds klaarwakker in bed lagen, maar ach; dat hoort erbij :) Vandaar dat we vandaag ons goede voornemen om op tijd eropuit te gaan niet hebben waargemaakt, maar vanmiddag onder leiding van 2 mannetjes (we raakten ze natuurlijk met geen mogelijkheid kwijt..) naar het Durbar square zijn gelopen. Helemaal vervelend dat zij erbij waren was het niet, want we weten inmiddels dat er maar 3 verschillende tempels bestaan (te weten; een Indiase, en Tibetaanse en een Nepalese) en dat we de rest van deze 4 maanden geen gids meer nodig hebben, omdat we de beste van Nepal vandaag al hebben getroffen. We waren, zogezegd door gidslief, op het goede moment op de goede plaats. Oh, en hij kon ons ook nog wel een mooie motortocht aanbieden voor maar 25 euro per dag. En dit keer zou dan niet zijn alcoholistische, brabbelende vriend de charmeur meegaan, maar een vriend die eruit zag als een model (vast verkeerd verstaan) en die niet dronken was en juist heel goed kon motorrijden. Gelukkig zijn we weggekomen met 'daar moeten we nog wel een dag over nadenken hoor'. Een ding is zeker: de rest van onze reis loopt er niemand meer met ons mee! Morgen gaan we op eigen houtje wat dingen bekijken, een poging doen de monkey-temple te vinden en wel écht Durbar square bestuderen. Dus, meer (en hopelijk ook vettere) verhalen volgen een andere keer! Voor vandaag, als het lukt, enkel nog wat foto's :)

Tot sprekens/skypes/mails/msns/

• 29 September 2011 - 16:43

Susanne:

Ik ben benieuwd naar je verdere avonturen!

• 29 September 2011 - 20:38

Mam:

Hey die Hanneke, LEUK!! Je eerste bericht uit Nepal is al een feit! Ha ha, en dan meteen de eerste dag al beetgenomen? Laat die Nepalesen maar merken dat jullie geen domme blondjes zijn! We zijn natuurlijk heel benieuwd naar jullie volgende vette verhalen...
    Veel plezier!!
    Kus Mam

• 30 September 2011 - 15:55

Lisa:

Haaaaniii, jahoor, je bent weg of ik wordt acuut ziek enzo en er is niemand die tegen mij zegt dat ik gestoord ben als ik ga sporten enzo! En het is leeg. Ik zal je eens een mailtje gaan sturen als beloofd. Klinkt toch al erg mooi hoor Han, zoek maar vaak genoeg een computer op! XX

• 30 September 2011 - 18:31

Nienke:

Super Hanneke, sounds totally amazing :)

• 02 Oktober 2011 - 10:27

Leonie:

Yoh Hannie!
    Ik moet hier alleen maar huiswerk maken en jij zit daar lekker Nepal. Jaloers... Maar zo te horen is het wel heel leuk daar! En ga je ook nog heel veel andere leuke dingen doen!!
    xx leonie

• 02 Oktober 2011 - 20:18

Rens:

Erg blij dat je goed bent aangekomen! Razend nieuwsgierig naar je verdere avonturen.

Overigens, wat kunnen apen toch veel op mensen lijken, wat hun lichaamshouding en manier van doen betreft.

Veel plezier en succes gewenst!

• 02 Oktober 2011 - 22:23

Giel:

Ik ben er nu pas achter gekomen dat je ook een waarbenjij hebt... :$ schaam! Gelukkig had ik al de meeste verhalen gehoord maar nu volg ik deze ook maar ;)!

• 04 Oktober 2011 - 20:02

Anja Schiffers:

ha fijne vriendin van sarah,wat sjiek dat jullie dit samen mogen beleven,blijf veel schrijven zodat wij veel kunnen lezen. lieve groet van uit nederland(zal maar geen foto-s mee zenden wah!)

• 14 Oktober 2011 - 11:47

Sytze:

Hee Han,
    echt super mooie foto's! Heb je de reis naar de Sagarmatha al een beetje gepland eigenlijk?